2011. január 27., csütörtök

Keverékek

Nem győzök betelni vele, ahogy vegyes kártszöszök halmából egy harmonikus egész keletkezik, mint ez a nagyjából minden színű + fehér kombináció. Olyannak látom, mintha ceruzával lenne satírozva. kártszösz


2011.01.27. 045

Ezen a tapasztalaton felbuzdulva egy merészebb próbálkozást tettem, ami félkészen így néz ki: Kiegészítő színeket kevertem egymással és fehérrel, eltérő arányban. Megfordult a fejemben, hogy további keveréssel kiegyenlítem a színek arányát, de végül úgy döntöttem, így marad, és színátmenetes fonal lesz belőle.


Elkezdtem kötni a két ünnep között készült egyik kevert egyszálast, bár túl sokat még nem mutat, annyi már most látszik, hogy a kevertszálas battról font fonal egészen sajátos textúrával rendelkezik. Ez további kísérletezésre inspirál, csak úgy hemzsegnek az ötletek a fejemben... Ami a színét illeti: kicseréltem a képet, ez már nem photoshop-os...







Így halad az "őszi színű" festett roving fonása, ami jól példázza, hogy ha festéskor rövidebb szakaszokban váltogatom a színeket, mint maga a szálhossz, akkor a színkeverés a fonással teljesedik ki: 2011.01.27. 015

6 megjegyzés:

Mázsa Viki írta...

Annyira, de annyira csillapíthatatlan vágyat érzek!!! Ha szerzek egy rokkát (márpedig szerzek én, de szerzek ám!) megtanítatok a fonás csínjára-bínjára a fonós barátnőiddel?
Annyit gyönyörködök a munkáitokban!

Zsu írta...

De meg ám! :)

Mosolyrend Évi :) írta...

Nagyon különleges!
Én is megpróbálnám szívesen! :)

GumiPók írta...

Már percek óta csak nézegetem a képeket, de nem tudok betelni velük. Egyszerűen csodásak! Minden elismerésem!

Zsu írta...

Köszi Mindenkinek! Hamarosan szerét ejtjük majd, hogy együtt csináljunk ilyeneket, sőt, e hét szombatján bele is lehet kóstolni, bővebb infó itt: http://ariadnemuhely.blogspot.com/2011/01/gyapjunap.html

DivatKörte írta...

Ez, ez ez ez! Hú! Annyira gyönyörűek hogy le se lehet mondani. Nekem legjobban az az első kékes, meg a harmadik meg mind!