2018. április 9., hétfő

A fődíj előállt

Ta-dam! A napokban érkezett és most szereltem össze azt a szépséges Kromski Prelude rokkát, ami az "Alkoss szabadon gyapjúból!" pályázat fődíja lesz. A zsűrizés már lezajlott, az ünnepélyes díjátadó és az alkotásokból berendezett kiállítás megnyitója május 12-én lesz Székesfehérváron, a VI. Magyar Gyapjúfesztiválon, ahol a fődíj mellett számos különdíj is kiosztásra kerül.


Új utakon kóborló kézművesként gyakran találom szembe magam azzal a helyzettel, hogy az autentikus szakmai megmérettetések során a munkáim kívül esnek a használatos kategóriákon. A pályázat azért jött létre, mert arra gondoltam, hogy hiánypótló lenne egy olyan hazai pályázati lehetőség, ahol a modern, illetve a technikailag vagy műfajilag nehezen meghatározható munkáké lenne a terep. Egy kis szabad mozgástér az alkotóknak, egy kis rugalmasság a zsűri részéről, utat engedve a kreativitásnak, de nem mellőzve a nívóhoz való ragaszkodást. Kihívást kereső kézművesként ugyan nem vehetek részt ebben a játékban, de mások számára terepet nyithatunk és talán még akár hagyományt is teremthetünk általa - a Fehérvári Kézművesek Egyesületével karöltve, hiszen tagjainak segítsége végigkíséri a pályázat teljes folyamatát. Nagyon boldog lennék, ha e kezdeményezés akár másokat is hasonló pályázati lehetőségek teremtésére ösztönözne, (amelyeken én is indulhatnék... hiszen sose lehet tudni).

Úgy gondolom, hogy egy értékes fődíj ösztönzőleg hat, és talán olyan alkotókat is megmozgat, akik egy jelképes díjért nem fektetnének annyi időt és energiát egy pályázatba, mint ha nagyobb tétje van. Ezért úgy döntöttem, hogy a legjobb alkotás készítőjének ezt a rokkát ajánlom fel a Harmatcseppek műhely nevében. Szeretném, ha a leendő tulajdonosa olyan nagy örömét lelné benne, amilyen szeretettel kiválasztottam és összeépítgettem számára.
Hogy ki lesz a szerencsés? Kiderül a Gyapjúfesztiválon!

Nincsenek megjegyzések: